*Lavazza не е свързана, одобрена или спонсорирана от Nespresso
**Nescafè®, Dolce Gusto® и Melody I са търговски марки на трети страни без връзка с Luigi Lavazza S.p.A.
*Lavazza не е свързана, одобрена или спонсорирана от Nespresso
**Nescafè®, Dolce Gusto® и Melody I са търговски марки на трети страни без връзка с Luigi Lavazza S.p.A.
*Lavazza не е свързана, одобрена или спонсорирана от Nespresso
**Nescafè®, Dolce Gusto® и Melody I са търговски марки на трети страни без връзка с Luigi Lavazza S.p.A.
Сюрреалистичният и хипермодерен фотограф и неговия Earth CelebrAction, календарът на Lavazza за 2020 г.
„Вярвам във визуалния език, който трябва да бъде толкова силен, колкото писмения.“
Това са думите на Дейвид Лашапел, американски художник и фотограф на календара на Lavazza за 2020 г.
Роден в Кънектикът през 1963 г., Дейвид Лашапел се превръща в един от най-публикуваните фотографи в света с антология от книги, включително LaChapelle Land (1996 г.), Hotel LaChapelle (1999 г.), Heaven to Hell (2006 г.), Lost and Found (2017 г.) Good News (2017 г.). Едновременно с това работата му се разширява в музикални видеоклипове, филми и сценични проекти. Неговият пълнометражен филм от 2005 г. Rize е пуснат по кината в 17 страни. Много от неговите неподвижни и филмови произведения са се превърнали в емблематични архетипи на американската култура през 21-ви век.
През последните 30 години Лашапел организира изложби в световни галерии и музеи, включително Националната портретна галерия в Лондон и Musée D'Orsay в Париж, както и големи самостоятелни изложби в La Venaria Reale в Торино през 2019 г. и др.
През 1991 г. Ню Йорк Таймс заявява: „Лашапел със сигурност ще повлияе на работата на едно ново поколение […] по същия начин, по който г-н Аведон е пионер в толкова много от това, което е познато днес“.
Lavazza и Лашапел за пръв път обединяват сили през 2002 г., когато Lavazza възлага на художника създаването на календара за годината под името „Еспресо и забавление“.
През 2012 г. фотографът е една от звездите в The Lavazzers – календарът, създаден в чест на 12 майстори фотографи.
Пътищата на Дейвид Лашапел и Lavazza се пресичат отново през 2020 г., когато Lavazza му поверява календара за 2020 г., създаден в Хавай.
Сред фотографиите в календара се откроява Realize, представена по време на изложбата Atti Divini, представляваща едновременно покана и предупреждение за красотата и риска, пред който е изправена нашата планета.
„Лашапел успява да интерпретира ценностите, в които силно вярваме, и за нас беше привилегия да работим с него. Опитахме се да разкажем за важността от подновяването на връзката с природата.“
Франческа Лаваца
Earth CelebrAction, това е заглавието на календара на Lavazza за 2020 г., който има за цел да отпразнува връзката, която свързва човека с природата, като същевременно препоръчва поредица от действия за нейното опазване.
Календарът е най-добрият инструмент за създаване на информираност и подтикване на хората към действие, като ги въвлича и вдъхновява чрез красотата на изкуството.
Думите, които маркират тези необикновени образи на Дейвид Лашапел, имат за цел да предадат неотложността да поемем отговорност за хората около нас и за света, в който живеем.
Неслучайно избраната дума за декември, последният месец от календара, е не само стремеж, но и покана за конкретни действия: „промяна“.