*Lavazza не е свързана, одобрена или спонсорирана от Nespresso
**Nescafè®, Dolce Gusto® и Melody I са търговски марки на трети страни без връзка с Luigi Lavazza S.p.A.
Кариерата му започва в галериите в Ню Йорк през 80-те. Анди Уорхол му предлага първата работа като фотограф в списание Interview, където Лашапел заснема повечето от най-известните лица на онова време. Скоро започва да прави снимки за някои от най-важните международни вестници и да създава най-запомнящите се рекламни кампании за цяло поколение. Лашапел по-късно разширява хоризонта си и се захваща с режисиране на музикални клипове, театрални събития на живо и документални филми. През последните години творбите му се излагат в някои от най-престижните галерии и музеи в света.
Способността му да пресъздава сцени на абсолютен реализъм с богати и ярки цветове, прави творбите му силно разпознаваеми и често цитирани. Може да се каже, че той е единственият действащ фотограф, чиито творби надхвърлят редакторското съдържание, за което били предназначени, за да се превърнат в съвременно изкуство.
През 2002 г. за първи път в историята си календарът на Lavazza е цветен. Тази радикална промяна се осъществява под подписа на световноизвестен фотограф, познат още като „Кралят на съвременния поп арт“: Дейвид Лашапел. Работите му носят разпознаваем личен почерк, благодарение на своята жизнерадост, оригиналност и енергия. Сюрреалистичният и ироничен стил, ярките, живи и наситени цветове са пренесени на извънмерни, често барокови изображения, които му спечелват титлата „Фелини на фотографията“.