*Lavazza не е свързана, одобрена или спонсорирана от Nespresso
**Nescafè®, Dolce Gusto® и Melody I са търговски марки на трети страни без връзка с Luigi Lavazza S.p.A.
Роден в Единбург, Шотландия, той учи графичен дизайн в колежа за изкуство и дизайн Duncan of Jordanstone в Дънди, както и кино и телевизия в Кралския колеж по изкуствата в Лондон. През 1970. г. се установява в Съединените щати със съпругата си Елизабет. Необичайният му стил привлича вниманието на американските и европейските модни списания. През 1975 г. Алберт спечели награда Грами, а през 1976 г. получава първата си поръчка за Vogue. Публикува много книги и организира няколко лични изложби в различни музеи и галерии. Уотсън също така създава стотици успешни рекламни кампании и режисира много телевизионни реклами.
Специализираното списание Photo District News го избира за един от 20-те най-влиятелните фотографи на всички времена. Носител е на няколко награди, включително и на наградата Луси, три награди АНДИ, на Стогодишния медал на Кралското фотографско общество и награда Грами (за корицата на албум на Mason Proffit).
През 1997 г. календарът е поверен на визията на Алберт Уотсън, който представя „двете души на кафето“ в картинна форма. Напитката е смесица от сладост, топлина и уют, но и от сила, жизненост и вълнение. Фотографът улавя духа на кафето в двойствената му природа на жената, която понякога е ангел, а друг път — дявол. В богатата си фотографска кариера, включваща портрети, моден репортаж, пейзажи и снимки от ежедневието Алберт Уотсън използва различни стилове и техники. Той също така заснема и стотици реклами и музикални клипове.