*Lavazza не е свързана, одобрена или спонсорирана от Nespresso
**Nescafè®, Dolce Gusto® и Melody I са търговски марки на трети страни без връзка с Luigi Lavazza S.p.A.
*Lavazza не е свързана, одобрена или спонсорирана от Nespresso
**Nescafè®, Dolce Gusto® и Melody I са търговски марки на трети страни без връзка с Luigi Lavazza S.p.A.
*Lavazza не е свързана, одобрена или спонсорирана от Nespresso
**Nescafè®, Dolce Gusto® и Melody I са търговски марки на трети страни без връзка с Luigi Lavazza S.p.A.
Научете за света от обектива на най-големите международни фотографи.
Нова гледна точка към света през обектива на камера. Това е значението на календара за Lavazza и как съобщава на обществеността своята визия за света от 1993 г. насам.
За Lavazza календарът не е просто инструмент за отбелязване на времето, а ключ към тълкуването на съвременния свят и произведение на изкуството. Точно поради тази причина, година след година, се включват най-добрите международни фотографи, призовани да споделят своята гледна точка не само за света на Lavazza, но и по-общо за света, в който живеем днес.
Всяка година предизвикателството е да се заснемат красиви и вечни снимки, представителни за годината.
Готови ли сте да се потопите в това фотографско пътешествие? Научете за най-емблематичните календари в историята на Lavazza.
Календарите от този период са черно-бели, със снимки, които са истински произведения на изкуството, характеризиращи се с портрети на вечна красота.
Черно-белият кадър подчертава формите, обемите и тоновете. Любов, страст и чувственост в черни и бели нюанси са общите теми през ранните години на календара.
Нютон, фон Унверт, Скиана и Ъруит са някои от майсторите, на които са поверени изданията от 1993 до 2001 г. Каква е общата тема? Кафето. Очевидно черно.
За две последователни години, 1993 и 1994, Lavazza избира маестро Хелмут Нютон. Неговият стил е идеален за предаване на страстта към кафето. Неговите снимки, както е традиционно за календарите, поставят жената в центъра на кадъра, жена, чиято чувственост напомня, в тези черно-бели снимки, чувствеността на кафето. Момиче с високи токчета и нацупено лице, облечено в тъмни дрехи и седнало на масичка за кафе, гледа към фотографа с чаша кафе в ръка. Друга жена, решителна и изискана, загърната в кожено палто, небрежно разкрива пред художника много дълбоко деколте.
Новото хилядолетие постави безпрецедентни предизвикателства: изискваше да се говори за човешките взаимоотношения и да се осъзнае как светът в течение на няколко десетилетия напълно се е променил. Фокусът беше изместен от красотата на женското тяло към по-реалистични теми, включващи герои в ежедневието им, в домовете им със семействата им.
Изобилие, ярки цветове, преувеличение. Календарите на това десетилетие оставят черното и бялото назад, за да направят място за цвят. Стилът е на модно списание, където светът на кафето се смесва с този на блясъка, което води до нещо уникално и изненадващо.
През 2002 г. Лашапел подписва първия цветен календар на Lavazza и преминава от обикновен календар към кръстосан комуникационен инструмент, който се появява на фасадите на градските сгради, по телевизията и по други комуникационни канали.
Безпогрешният стил на Дейвид Лашапел експлодира с календара на Lavazza за 2002 г.. Неговият сюрреалистичен и ироничен стил, както и ярките, жизнени и наситени цветове, често се превръщат в екстравагантни, барокови изображения, спечелвайки му определението Фелини на фотографията.
Ани Лейбовиц интерпретира италианския стил чрез седем изображения. Грандиозно пътешествие, което отдава почит на страната ни, като прославя модата, изкуството, киното и историята. Водач в това пътешествие е чаша еспресо Lavazza, истинската икона на италианския начин на живот по света. Ани Лейбовиц, най-известният и най-уважаван фотограф в момента, е избрана за „жива легенда“ от Американската библиотека на Конгреса. Тя има множество престижни международни награди за приноса си към фотографията.
Главният герой на календарите от тези години е устойчивостта. Съчетаването на кафето и устойчивостта е в основата на проектите на фондация „Lavazza“ от 2004 г. насам и също е централна тема на календарите от 2015 г. насам.
Стив Маккъри, Денис Рувър, Ейми Витале, Платун и Джоуи Л. са фотографите, които превръщат опазването на земята, наследството от ценности, енергията на природата, иновациите и споделянето в изображения, в отправяне на искрен призив към граждански ангажимент и опазване на екосистемите, откъдето произхожда кафето. За нас в Lavazza всъщност защитата на територията означава също така защита на възможността да имаме висококачествен естествен продукт.
Earth Defenders са фермери, дребни производители и селяни. Всички те са ангажирани със защитата на реколтата си, с цели, които се отнасят до колективното благополучие. Те идват от различни места, но споделят едни и същи принципи: уважение и защита на земята, защото вярват в нейната стойност.
Lavazza искаше да почете мъжете и жените от старите, младите и бъдещите поколения, ангажирани с опазването на Земята. Той направи това, като увековечи лицата им в снимките, направени от трима фотографи от международен калибър: Стив Маккъри, Джоуи Л., Денис Рувър, посвещавайки им трилогия от календари от 2015 до 2017 г.
През 2020 г. пътищата на Lavazza и Лашапел се пресичат отново с календара „Earth CelebrAction“, с който искаме да отпразнуваме връзката, която свързва човека и природата, и същевременно как да действаме, за да я защитим.
Кадрите на Лашапел изразяват неотложността да комуникираме отговорност към хората около нас и към света, в който живеем.
Не е изненадващо, че думата, избрана за декември, последният месец от календара, е конкретно действие и пожелание: „промяна“.
В един променящ се сценарий – където бариерите и дистанцирането между индивидите, общностите и нациите стават необходими – Lavazza изгражда мостове чрез универсалния език на изкуството, като дава живот на ново човечество, основано на основните ценности на обществото, като солидарност, приобщаване, толерантност и устойчиво развитие.
Замислен през пролетта на 2021 г. под творческото ръководство на рекламната агенция Armando Testa, проектът за изкуство „The New Humanity 2021“ на Lavazza предлага колекция от оригинални художествени приноси.
Проектът включва списание с шест културни посланици и календар с 13 майстори на фотографията, представящи нова визия за човечеството, отразяваща техните гледни точки и стилове.
Времето за чакане и размисъл свърши. Дойде моментът за действие. А заедно с него пристигна и календарът на Lavazza за 2022 г.
Замислен и произведен под творческото ръководство на агенция Armando Testa, проектът „I Can Change the World“ предава послание за неотложност. Той приканва хората незабавно да действат за положителна промяна чрез портретите на художници и активисти, посветени на благородни каузи. Емануел Лубезки, фотографът, който подписва този календар, събира историите на шестима художници, които се борят всеки ден, за да подобрят света чрез работата си.
Сред тях можем да разпознаем изпълнителя Бен Харпър, френско-швейцарския артист Сайп, афганистанската рапърка Сонита Ализада, предприемача и дизайнер Шилпа Ярлагада, морския биолог Кристина Митермайер и уличния танцьор и хореограф Шамел Бел.
Независимо дали едно произведение на изкуството е гигантско и сюрреалистично, като това на Лашапел, или на космическа тема, като в календара на Тиери Льо Гуес, чашата кафе придружава календара от първото му издание. От централен герой на сцената редом с красиви жени, тя се превръща в съучастник в кадъра и постепенно се появява в най-неочаквани сценарии, оставайки универсалният символ на пауза и празничност.