НАЗАД
10 минути
Отворено изкуство

Цвят за Нувола с изкуството на Лиса Хоук

Публикувано на 24 Април 18

За първата си творба, създадена в Италия, при пристигането й от Ню Йорк ѝ предоставихме огромна бяла стена на партерния етаж на Нувола и много кутии с пълни и празни опаковки от кафе.

 

Лиса Хоук е американски художник, известен с огромните си инсталации в ярки цветове и картини, чиито рамки не успяват да ги удържат. Тя прие да работи за нас в нашата централа, където е изложена работата ѝ „Dolce Croma“.

 

Когато приключи, взехме интервю с нея. Ето какво каза за сътрудничеството си с Lavazza. 

 

- И така, Lavazza неочаквано се обърна към Вас със заявката за Нувола. Как подходихте към това предизвикателство?

 

Моят интерес бе събуден още в самото начало, поради което започнах да търся информация за компанията - историята й, новата централа, принципът на устойчивост, кафето, семейната традиция и генезис… сътрудничеството с художници. Веднага разбрах, че тук ще открия дух на предизвикателство, способен на увлича и вдъхновява хората. Бях приятно изненадана от факта, че не ме помолиха да направя рисунка в рамка, а творба, специално замислена за новия шоурум в централата на компанията. Още веднага разбрах, че всичко ще мине отлично!

 

Проектът обхващаше всички елементи, които обичам: удивителен екип, който да ме подкрепя, големи пространства и цялата художествена свобода, от която имах нужда, за да работя. Готвех се да пристигна с ножици и телбод в ръка, и в продължение на шест до осем седмици да работя на място, без никакво отлагане.

 

Когато пристигнах в Нувола, всички възможни материали вече бяха подготвени. Огромни ролки фолио, използвано за торбите с кафе, кутии, пълни с напечатани опаковки, още несгънати и несглобени; стотици кутии и цветни пластмасови капсули за кафе, пълни и празни! Еха!

 

Стълбища, скелета, маси, инструменти: имах всичко необходимо, за да започна работа. Това означава, че от самото начало имах пълната творческа свобода и можех да се съсредоточа единствено върху работата си.

 

„Dolce Croma” не би съществувало без отдадеността на всички участници към този проект. Тяхната помощ беше решаваща, от началото до края.    

 

04-Lavazza-Magazine-articolo-Open-Art-Lisa_Hoke-img02-dx-v2
04-Lavazza-Magazine-articolo-Open-Art-Lisa_Hoke-img02-dx

 

– Как се роди идеята да се използват опаковки на Lavazza и как им вдъхнахте живот?


Lavazza се обърна към мен с идеята с опаковките да се направи ретроспекция на историята на компанията и да се визуализира идеята за бъдещето й. Моите предишни стенописи са създадени с изхвърлените части от рециклирани хартиени опаковки: така в материалите имаше елемент на непредсказуемост и безразборност. Идеята на това ново предизвикателство много ми хареса, като всичко започна именно с огромното количество печатни материали.

 

Едва след като започнах да работя върху него всеки ден, започнах да придобивам усещането за материала. С тънка панделка рисувах по стените - основата за рисунъка в движение. Имах двама помощници, които трябваше да режат материалите в продължение на шест седмици. Нарязването и събирането на цветовете ми даде палитрата, за да започна.  Оттам имах възможност да променя контекста на цвета и да го използвам за нови ритми и теми.

 

Бях също толкова изненадана, колкото и другите, когато открих, че колкото по-малки са изрезките и колкото повече ги прегъвам, толкова по-спонтанно възникват формите.

 

След това те бяха изрязани, слепени, захванати телбод и фиксирани: един от най-хубавите моменти беше пробиването и фиксирането на кутиите с кафе Lavazza директно за стената. Получи се арка, идеален баланс от винил, алуминий и хартия. 

 

 

 

Образите възникват от уникалната и сложна опаковка, местните цветове и качествата, от които черпих вдъхновение, за да ги подбера и приспособя към собствената си визия. Докато ги разделях по цвят, имах възможност да разгледам всеки елемент, сантиметър по сантиметър. Освобождавах ги от първоначалната им функция, за да ги превърна в елементи от нещо ново и да ги приведа в действие.

 

Общата структура на творбата е абстрактна. В горния ляв ъгъл на стенописа обаче отчетливо се вижда нежното присъствие на едно дърво. Неограниченото вдъхновение, което пробуди в мен фантастичният продуктов дизайн, с който вече разполагах, бе основата, отправната точка на проекта.

 

Една от най-интригуващите части от ежедневната ми работа с Lavazza беше да приема тази творба в цялостност, която изглежда придобиваше форми на забавен каданс. Понякога елементите от действието настъпваха бавно, а след това изненадващо доказваха своята необходимост. Всяко творческо решение произтичаше от изграденото в предния ден, а сега всичко изглежда като интегрална творба.

 

– Служителите на Lavazza ще виждат творбата Ви в Нувола всеки ден. Какво послание искате да им отправите?

 

Нямам послание. По-скоро се надявам, че съм създала произведение на изкуството, утвърждаващо фундаменталното значение, което придавам на привидно скромните жестове, които, повторени, придобиват сила и идентичност.

 

Тайната, която се разкрива бавно, е, че гледащият знае точно толкова, колкото и аз: всичко е пред очите им. Тяхната работа също е част от моята и нашите истории се преплитат.

 

– Лиса, можете ли да нарисувате първото нещо, което Ви идва наум, когато кажем думата „кафе”?

 

Открихме други статии, които могат да ви интересуват...

MAGAZINE
„Луче Филанте“ озарява музея „Гугенхайм“ във Венеция.

Отворено изкуство

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
MAGAZINE
Кралица Нефертари се изправя отново в Ермитажа в Санкт Петербург

Отворено изкуство

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
MAGAZINE
Цвят за Нувола с изкуството на Лиса Хоук

Отворено изкуство

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
MAGAZINE
Музеят „Соломон Гугенхайм“ в Ню Йорк отваря врати за „Визионерите“

Open Art

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
MAGAZINE
Кой стои зад TOILETPAPER: Маурицио Кателан

Отворено изкуство

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ