НАШАТА ИСТОРИЯ

 

Както всички други истории и нашата се състои от различни емоции, преодоляване на препятствия, важни промени и стремеж към бъдещето.  

Нека пътуването започне.


Нашата история започва през 1895 г., когато Луиджи Лаваца открива първия си магазин Lavazza на улица „Сан Томазо“ в Торино. 

Той е човек с много инициативност, изобретателност и страст към работата си. 

Знаете ли как са се появили блендовете на Lavazza? Луиджи открива различния произход и характеристики на различни кафеени зърна и изучава изкуството на смесването им, за да задоволи вкусовете на своите клиенти. 

След това, благодарение на едно пътуване до Бразилия, той успява да види потенциала на напитката в ерата на големи промени. 

Кафето Lavazza, което пием днес, е резултат от комбинация, създадена от Луиджи, от кафеени зърна от различни части на света.

Докато бизнесът му процъфтява, Луиджи основава Luigi Lavazza SpA през 1927 г.

1927 г. – ОТ МАГАЗИН ДО МАЛЪК БИЗНЕС


Компанията се състои от Луиджи Лаваца, съпругата му Емилия и децата им Мария, Марио, Перикъл и Джузепе, известен също като Бепе. По това време капиталът на компанията е 1,5 милиона лири.

През тези години Lavazza внедрява Pergamin: опаковка, състояща се от два слоя хартия, запазваща всички вкусове на кафеените зърна. Това е перфектната опаковка за семейства, които искат да купят по-големи количества кафе, и първата стъпка към опаковката на Lavazza, която виждаме и до днес в магазините.

1947 г. – LAVAZZA: ВЪЗРАЖДАНЕ СЛЕД ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА


Тъй като Италия става република през 1946 г.; Lavazza оцелява през годините на войната и ембаргото върху кафето.  

През 1947 г. е представено първото лого на Lavazza, проектирано от Аеростудио Борги в Милано. Централната буква „А“ е по-голяма от другите букви, като този емблематичен дизайн съществува и до днес.

1955 г. – ВЪЗХОДА НА ЛЕГЕНДАРНИЯ „БЛЕНД LAVAZZA“


Емилио Лаваца, син на Бепе, става част от компанията през 1955 г. с новаторски идеи, довели до създаването на легендарния „бленд Lavazza“. 

Първият рекламен лозунг на бленда „Lavazza - „Paradiso in tazza“ („Рай в чаша“) се появява във вестниците и се излъчва по радиото.

1957 г. – LAVAZZA СТАВА НАЙ-ГОЛЯМАТА КОМПАНИЯ В ИТАЛИЯ


Докато Италия се радва на пълен икономически бум, Бепе и Перикъл започват да развиват производството в промишлен мащаб. 

По това време Lavazza се превръща в най-голямата италианска компания в сектора на кафето – позиция, която заема и до днес, и е на път да стане лидер в Европа.

През 1959 г., по време на Salone del Mobile в Торино, Lavazza представя първия си автобар, проектиран от Boneschi: той представлява нов и оригинален начин за разпространение на нашето кафе и дава възможност на хората да му се наслаждават дори на открито.

Индустриалният растеж на Lavazza продължава с откриването на най-големия завод за производство в Европа през 1965 г. в Сетимо Торинезе.

1971 г. – LAVAZZA НАМИРА НОВИ НАЧИНИ ЗА ПРЕОДОЛЯВАНЕ НА КРИЗАТА


Въпреки че 70-те години на миналия век бележат труден период за италианската икономика, Lavazza не се разколебава. Компанията открива нови начини за преодоляване на кризата и участва в проучвания и изследвания, за да продължи развитието си в духа на иновациите.

Блендът Qualità Rossa пристига по рафтовете на магазините в нови вакуумни опаковки, които запазват интегритета и аромата на кафето. 

Тъй като телевизията става „цветна“, Нино Манфреди става лице на Lavazza през 1977 г. и остава наш посланик в продължение на 16 години. 

80-те – LAVAZZA ПРИСТИГА НА РАБОТНИТЕ МЕСТА ПО ЦЕЛИЯ СВЯТ


През 1982 г. Lavazza открива първото си централно управление извън Италия – във Венсен, Париж. 

След основаването на първото си чуждестранно дъщерно дружество Lavazza Deutschland GmbH е основана във Франкфурт през 1987 г., последвано от Lavazza Kaffee във Виена през 1988 г., след това Lavazza Premium Coffee Corp в Ню Йорк през 1989 г. и накрая Lavazza Coffee UK LTD в Лондон през 1990 г.

През тези години Емилио Лаваца председателства Европейската федерация на асоциациите за печено кафе (EUCA) и компанията започва да разглежда цяла Европа като вътрешен пазар.

Междувременно PR-ът на Lavazza също става международен, стартирайки първите си кампании в чуждестранната телевизия и преса. От самото начало нашата комуникационна стратегия комбинира италианска автентичност и първокласно кафе.

90-те – СТРАСТИТЕ НА LAVAZZA НАМИРАТ НОВИ ФОРМИ НА ИЗРАЗЯВАНЕ


Емилио Лаваца наследява страстта към изкуството и дизайна от Бепе Лаваца и през 1995 г. неговото приятелство и сътрудничество с Армандо Теста води до създаването на петото лого на Lavazza. 

След придобиването на брандовете Bourbon и Suerte през 1992 г. Lavazza стартира бленда Gualtiero Marchesi. Това беше първата стъпка в едно продължаващо сътрудничество с велики главни готвачи.  

През 1993 г. се ражда първият календар на Lavazza. Проект, който води началото си от среща между Джузепе Лаваца и Хелмут Нютон. Черно-белият календар с кадри от Париж и Монте Карло изразява дълбоката връзка между базираната в Торино компания и кафето. 

2004 г. – АНГАЖИМЕНТЪТ НА LAVAZZA КЪМ СОЦИАЛНО ОТГОВОРНИТЕ ПРОЕКТИ


Фондацията „Giuseppe e Pericle Lavazza“, неправителствена организация, е родена с мисията да подобри условията на живот в страните, производителки на кафе. 

През същата година стартирахме¡Tierra!, блендът, който е в основата на ангажимента на компанията за устойчивост.

Чрез тази важна инициатива Lavazza постепенно подобрява условията на живот на над 3000 земеделски стопани в осем държави, като насърчава икономическия растеж, повишава стандарта им на живот и въвежда нови и по-устойчиви и печеливши селскостопански техники.

Стив Маккъри прави фотографски репортаж за този проект, който започва в Хондурас, Колумбия и Перу, но вече е обхванал шест държави.

2012 г. – ДОКЛАДЪТ ЗА УСТОЙЧИВОСТТА ПРЕДСТАВЯ КОНКРЕТНИТЕ РЕЗУЛТАТИ


През 2012 г. компанията пое  ангажимент за устойчивост и с помощта на методологията за оценка на жизнения цикъл започна да оценява екологичните показатели на някои от ключовите си продукти и услуги, включително, но не само:

  • Суровини
  • Методи за обработка на кафето в страните на произход и във фабриките в Италия
  • Пакетиране
  • Кафе машини
  • Методи за транспортиране на суровини, както и на готови продукти
  • Изхвърляне на използвания продукт.

Lavazza основава проектаLavazza ¡Tierra!. Този проект, който обхваща и Бразилия, Индия, Перу и Танзания, включва все по-голям брой земеделски производители и общности. 

2015 г. – LAVAZZA ПРАЗНУВА СВОЯТА 120-ГОДИШНИНА


През 2015 г. италианското еспресо се качва на Международната космическа станция. Заедно с Италианската космическа агенция (ASI), Lavazza и Argotec  разработиха ISSpresso, първата кафе машина в космоса. Това е сбъдната мечта от календара за  2004 г., създаден от Тиери Льо Гуес, в който той изобрази кафето в космоса.

Календарът за 2015 г., създаден в сътрудничество със Slow Food и с дизайнер Стийв Маккъри, е фотографско пътешествие из историята на ежедневния героизъм на „Защитниците на земята“: 12 портрета на хората, които всеки ден с кураж, гордост и всеотдайност защитават своите проекти в Африка.  

С публикуването на първия доклад за устойчивост на Lavazza , през 2015 г. Групата въведе своя интегриран подход за корпоративната социална отговорност (КСО) във всички бизнес области. По това време  Lavazza също финансира изследване на генома на кафе Арабика.

2016 г. – LAVAZZA РАЗШИРЯВА ДЕЙНОСТТА СИ ВЪВ ФРАНЦИЯ


През 2016 г. Lavazza придобива Carte Noire, лидер на френския пазар за търговия на дребно с кафе и интегрира производствения обект Lavérune . В резултат на това Франция се превръща във втория най-важен пазар за Lavazza Group след Италия.

2017 г. – LAVAZZA РАЗШИРЯВА ДЕЙНОСТТА СИ КЪМ B2B СЕКТОРА


През 2017 г. Lavazza отваря първия си Flagship Store Lavazza на Piazza San Fedele в Милано.

През това време Lavazza се разширява още повече, придобивайки няколко международни компании в сектора на кафето.  Първо, придобива канадска компания, лидер в сектора на органичното кафе в Северна Америка – Kicking Horse Coffee, след това френска компания, активна в сектора OCS – Espresso Service Proximité, и накрая, италианска компания, специализирана в дистрибуцията от врата до врата и продажбата на системи за капсули за еспресо – Nims. 

През същата година  Lavazza Group се погрижи за интегрирането на производствения обект в Инвермир и официално се присъедини към спазването на 17-те цели за устойчиво развитие, определени от Програмата на ООН до 2030 г.

2018 г. – LAVAZZA ПРОДЪЛЖАВА ДА РАСТЕ В ИТАЛИЯ И ОТВЪД ОКЕАНА


През април 2018 г. е открита новата централа на  Nuvola Lavazza. До ден днешен тази сграда, разположена в родния град на Lavazza, Торино, остава физическо доказателство за глобалния авторитет на Групата.

През тази година Lavazza придобива австралийската компания Blue Pod Coffee Co., която е специализирана в дистрибуцията на системи за еспресо чрез канала OCS, както и в бизнеса с напитки Mars, сега известен като Lavazza Professional. Благодарение на своите системи Flavia и Klix, последното начинание продължава да заема видна пазарна позиция в OCS и вендинг секторите в Съединените щати, Европа и Япония. 

В резултат на тези придобивания производствената система на Lavazza се разширява, за да включи производствени предприятия в Бейсингстоук в Обединеното кралство и Уестчестър в Съединените щати.

2019 г. – LAVAZZA СЕ ТРАНСФОРМИРА В ГОЛЯМА ГЛОБАЛНА ГРУПА

Със 70% оборот, генериран извън Италия, финансовите отчети на Lavazza за 2019 г. разкриват уникални исторически резултати: приходите нарастват с 18% до 2,2 милиарда евро с 45% увеличение на нетната печалба.  


2020 г. – LAVAZZA ПРЕДПРИЕМА ПЪТУВАНЕТО КЪМ ВЪГЛЕРОДНАТА НЕУТРАЛНОСТ


В партньорство с Yum China, Lavazza откри първия Flagship Store на Lavazza в Шанхай, Китай през 2020 г.  

Също така, със стартирането на „Пътната карта към нула“ през 2020 г., Lavazza Group консолидира своята стратегия за екологична устойчивост, за да неутрализира своя въглероден отпечатък до 2030 г. 

2021 г. – ОТ МАЛЪК ЗАНАЯТЧИЙСКИ БИЗНЕС ДО ИНДУСТРИАЛЕН ГИГАНТ


Като поддържа същите ценности на малкото кафене, което отвори врати преди повече от век в историческото сърце на Торино, групата Lavazza в момента има над 4000 сътрудници по целия свят, 9 производствени предприятия в 6 държави и изнася в над 140 държави.

Обслужване на клиенти

Имате ли нужда от помощ? Проверете раздела с често задавани въпроси или се свържете с нас.

ПРЕДСТАВИТЕЛЕН МАГАЗИН

Наслаждавайте се на автентичното изживяване с Lavazza в нашите магазини.