
През 1940 г. Бепе Лаваца често посещава кръга на художниците в Торино. Там той се среща с творците, създали първата колекция фигурки на Lavazza. Емилио Лаваца наследява същата страст към изкуството и дизайна. Легендарното му сътрудничество и приятелство Армандо Теста води до създаването на петото лого на Lavazza през 1995 г.
След придобиването на брандовете Bourbon и Suerte през 1992 г. Lavazza стартира бленда Gualtiero Marchesi. Това е първата стъпка в сътрудничество с майстори-готвачи, като един от водещите по това време е Марчези. Клаудио Карамел е създателят на графиката за гамата Lavazza Segno, който патентова чашата със собствен дизайн, която се използва и до днес.
Първият Lavazza календар е създаден благодарение на среща между Джузепе Лаваца и Хелмут Нютън в 1993 г. Черно-белият календар с кадри от Париж и Монте Карло предава дълбоката връзка между торинската компания и кафето.