• Принтирайте
  • Направете отметка

Италиански футуризъм

Lavazza разказва историята на семейството и кафе компанията от 1895 в Turin, първата столица на Италия и ключов център за изкуствата. Наистина, Lavazza се радва на познанието за това само 14 години след създаването на компанията, F. T. Marinetti основава футуризма с публикуването на първия манифест на течението, призоваващ за преобразуване в Италия. Може би не е случайно, че Маринети, идващ от родното място на еспресото, беше провъзгласен за “Caffeine of Europe.”

За Lavazza е чест да осигури водеща подкрепа за главната експозиция на музея Solomon R. Guggenheim за италиански футуризъм, 1909–1944 г.: Реконструкция на Вселената, която служи като първи цялостен преглед на едно от най-значимите авангардистки движения на 20-ти век в Европа.

С дълга история на подкрепа за изкуството, включително и възрожденско изкуство, фотография, дизайн и музика, Lavazza приветства усилията на Guggenheim за насърчаване на по-добро разбиране на футуризма- най-забележителното модерно, предвоенно движение на Италия- сред американските и международни аудитории. Изложбата показва границите на футуристичното художествено произведение и подчертава неговото огромно влияние върху изкуството и културата на 20-ти век.

“Lavazza сега се стреми към втория й дом в Съединените щати, символно просмукан от подкрепата на тази историческа изложба, която носи значителен израз на италианското наследство в Ню Йорк и международни аудитории на музеят Guggenheim ,” казва Antonio Baravalle, изпълнителен директор на Lavazza.

Между 21 февруари и 1 септември 2014, музеят Solomon R. Guggenheim е изложил първия цялостен преглед на италианския футуризъм, за да бъде представен в САЩ.

С над 360 творби с повече от 80 участници, включително артисти, архитекти, дизайнери, фотографи, писатели, тази мултидисциплинарна изложба разглежда световния исторически размах на футуризма, от самото си създаване през 1909 г., с публикуването на първия футуристичен манифест, написан от Филипо Томазо Маринети, до неговата смърт в края на Втората световна война.

Изложението включва голям брой от работи рядко излагани пред публика, някои от които никога преди не са напускали Италия. По-подробно, изложбата не обхваща само живопис и скулптура, но и рекламна дейност, архитектура, керамика, дизайн, мода, кино, свободна форма на поезия, фотография, производство, публикации, музика и театър, свързани с това динамично и често противоречиво течение, насърчаващо на модерността и бунта.