• Принтирайте
  • Направете отметка

Lavazza винаги е била една компания, ориентирана към иновативната комуникация.

Кампаниите в ранните години на дейност вече са били водещи за Италия по онова време. Една дейност, резултат от срещата на Emilio Lavazza с Armando Testa, един от пионерите на италианската реклама.

Сътрудничеството, започнало през 1958 г. с кампанията Paulista, пристъпва от едно хилядолетие към друго чрез всички стилове и художествени тенденции.

Това е непрекъсната еволюция в името на традицията, благодарение на Телевизионна кампания в "Рая" (Paradiso), която и до днес се излъчва във всекидневните на италианците.

Но пътят на Комуникацията Lavazza разказва историята на един път, изминат за интернационализация, с влизането на компанията в глобалния пазар. Това са години, в който комуникацията се развива и прегръща нови светове, създадени с голяма традиция, като спорта.



Lavazza, всъщност, е единственият бранд от хранителния сектор, който може да се похвали с уникално спонсорство на всичките четири турнира от Големия шлем, дейност, която е видяла своята кулминация с голямото завръщане на кортовете в цял свят на Андре Агаси, лицето на Lavazza за турнирите на Шлема.

И говорейки за иновация, благодарение на партньорството с Фондация Соломон Гугенхайм в Ню Йорк и Колекция на Пеги Гугенхайм във Венеция, Lavazza днес е един от италианските брандове, обвързани с двойна нишка с една от най-важните форми за комуникация и изразяване: изкуството.

Традиция, комуникация и иновация. Три стълба, които са направили възможно утвърждаването на Lavazza също така и в сферата на изкуството, на културата и на творчеството. Ангажимент, който трае от самото начало, благодарение на прочутият календар, изготвян всяка година, в сътрудничество с най-големите имена в международната фотография, както и неотдавнашното партньорство с най-важните музеи на световно ниво.

Когато истинската социална мрежа е кафето 2017 Когато истинската социална мрежа е кафето

 

Също така, през 2017 г. продължава пътят за интернационализация на Lavazza и в комуникацията. Новата реклама Born Social иска да отпразнува напитката, която най-много представя Италия и италианското по света.

Всъщност, кампанията разказва най-добре социалната същност на Lavazza и значението на превъзходното качество на италианското кафе в ежедневния живот навсякъде по света.

Според твърдението на Luigi Lavazza, ""кафето не е просто нещо, което се пие, не е просто едно кафе, това е начин да бъдем заедно."" Ето защо това, което рекламата Born Social разказва, е универсалността на италианското кафе, като връзка между хората и значението на общителността като стойност на нашата Страна, която целият свят познава.

 

Lavazza Календар 2017 - WE ARE what WE LIVE 2016-2017 Lavazza Календар 2017 - WE ARE what WE LIVE

 

"Портретите се превръщат в пейзаж и пейзажът са портретите. “We are what we live” е последното пътуване на трилогията The Earth Defenders, замислено от Lavazza в сътрудничество със Slow Food.

Сценарият на тази година е Азия. През обектива на фотографа Denis Rouvre, се разказва дълбоката връзка, която свързва земята и хората, които я обитават: любовта към всеки разсад на кафе, борбата срещу враждебния климат, желанието да се научат нови техники, запазването на традициите и на ролите, свързването между различните общности в една и съща част на света.

 

I’M BACK: Андре Агаси се завръща на корта с Lavazza 2016 I’M BACK: Андре Агаси се завръща на корта с Lavazza

 

30 август 2016 г. Една дата, която ще бъде запомнена за дълго време, една важна дата за света на тениса. В действителност, с кампанията ""I’m Back"", е извършено официално завръщането с благотворителна цел на Андре Агаси в Откритото първенство на САЩ заедно с Lavazza, партньор на шлема.

Една иновативна кампания, която е видяла 150 клонинга на Агаси, стил 80-те години, да обикалят по улиците на Ню Йорк, подпомагайки да се създаде очакване за появата на Агаси през вечерта на турнира.

Уникално преживяване на 360 градуса. Освен пътуващият флаш-моб на 150 Агаси, беше пуснато в ефир видеото на кампанията ""I’m Back"" и е била реализирана онлайн платформа, посветена на голямото завръщане и на присъствието на Lavazza на всичките 4 турнира от Големия Шлем.

 

Lavazza затваря кръга на кафето 2015-2016 Lavazza затваря кръга на кафето

 

Пътят, поет от Lavazza в сферата на устойчивото развитие, достига до един основен етап с компостируемата капсула.

Екипът от експерти Lavazza и Novamont е насочил своите усилия в създаването на нещо, което преди не е съществувало, на един продукт, който е в състояние да промени планетата.

И благодарение на тяхната работа всеки път, когато изпивате една чашка кафе, можете да направите нещо добро за планетата. В действителност, с новата компостируема капсула, Lavazza подхранва активно културата без отпадъци, възпитавайки хората да подражават на природните цикли, където не съществуват отпадъци, а всичко се трансформира в непрекъснат обрат.

 

 

Гейм, сет, мач. Lavazza завладява Големия Шлем 2015-2016 Гейм, сет, мач. Lavazza завладява Големия Шлем

 


Един пет годишен път, през който паузата кафе се е утвърдила първо на тревните кортове на Уимбълдън, в родината на чая, превръщайки се в ""ритуал"", благодарение на превъзходството на продукта и безупречността на услугата, един момент на социалност: еквивалент на традиционните ягоди и шампанско.

И за кратко време Coffee-Break се превръща в главен герой на други големи международни тенис събития, които могат да се считат за истински ""социални събития"", очаквани, следвани и обсъждани заедно с шампионските удари, изпълнени на игрищата.

 

Кафето се превръща в изкуство: партньорството на Lavazza с Музей Гугенхайм 2015-2016 Кафето се превръща в изкуство: партньорството на Lavazza с Музей Гугенхайм

 

Съчетанието изкуство-кафе винаги е било един от основните стълбове в света на Lavazza, започвайки от известните календари. Пътят в света на културата постига един важен етап в една година, която се счита от решаващо значение за Lavazza. В действителност, с триптиха от изложби, посветени на Италианския Футуризъм, на Alberto Burri и на един от основателите на Bauhaus - Lazlo Moholy-Nagy, се консолидира ролята на Lavazza във Фондация Соломон Гугенхайм и в Музея Гугенхайм в Ню Йорк.

 

Lavazza е официалното кафе на италианския павилион 2015 Lavazza е официалното кафе на италианския павилион

 

"Хранене на планетата, енергия за живот": това е концепцията на едно от най-важните събития на годината: Универсалното Изложение в Милано през 2015 г. Едно събитие, свързано с двойна нишка не само с италианската и световна култура на хранене, но и с основните принципи на Lavazza: традиция, култура и иновация.

Lavazza има удоволствието да бъде официалното кафе на италианския павилион с проект, основан на стила, вкуса и страстта: едно истинско изживяване Lavazza Coffee Experience, до което посетителите на Павилион Италия могат да се докоснат, благодарение на творческата концепция, проектирана от архитект Фабио Новембре, в която чашката Lavazza се превръща в разпознаваемото сърце на проекта, от което всичко се разкрива.

Ароматът на кафето прегръщапосетителите във вихъра на обоняние, където думи и изображения с led светлини се трансформират в надписа Lavazza. Една спирала на информация и подкрепа, която позволява на посетителите да се насладят на пространството по все по-нов начин. Един проект, който подчертава характерния вид на кафето или по-точно социализацията. "Кафето е прототипът на съвременната социална мрежа – подчертава Фабио Новембре - един момент (пространство/време), в който да застанем един срещу друг и един индивидуален и колективен ритуал, който вдъхновява за сравнение и споделяне.”

Едно пътешествие през Италия, което да бъде изживяно в комбинация с превъзходствата на регионите на нашата Страна, с цел да се подпомогне културата на хранене и да се подчертаят традициите и италианската идентичност: изключителни рецепти, за да се позволи на чужденците да открият италианския вкус в една чашка и за да се позволи на италианската общественост да преоткрие едно богатство на вкусове, от които да черпи.

За компанията от Торино, да бъде кафето на италианците означава, още от своето създаване, не само да засилва фактора за принадлежност, но да го изживява и да го предава като основа, върху която да се разраства и развива една система от умения, която създава един непрекъснат процес на качество.

 

Кафето завладява космоса 2014-2015 Кафето завладява космоса

 

Международна Космическа Станция, 3 май 2015 г. – Кафе вика Земя: изпито е на този ден първото кафе еспресо в космоса в 12.44 ч. по часова зона Гринуич.

Едно желание най-сетне реализирано, благодарение на ISSpresso, първата машина еспресо на капсули, в състояние да работи в екстремните условия на космоса, която е била инсталирана и пусната в експлоатация на Международната Космическа Станция от Саманта Кристофоретти, италиански астронавт на Европейската Космическа Агенция, капитан от Военновъздушните Сили, ангажирана в мисията Futura, втората мисия с дълга продължителност на Италианската Космическа Агенция на ISS.

Кристофоретти, във всички аспекти, не е само първата италианска жена, изпратена в космоса, но и първият астронавт в историята, който е изпил в орбитата едно автентично италианско еспресо. Проектът ISSpresso е реализиран от Argotec и Lavazza в публично-частно партньорство с Италианската Космическа Агенция (ASI).

Една истинска космическа пауза кафе. Операциите за подкрепа на експеримента са били проследени от контролния център на Argotec и наблюдавани от контролните центрове на Италианската Космическа Агенция. Първото космическо еспресо е прието с ентусиазъм от екипажа на Мисия Futura. Машината ISSpresso – която използва същите капсули кафе Lavazza, които се използват на Земята - е проектирана и реализирана точно за да гарантира идентичното качество на едно автентично италианско еспресо относно каймак, плътност, аромат и температура. Напитката по този начин е приготвена в условия на микрогравитация и отговаря на всички характеристики на италианско еспресо. След завършване на приготвянето, една нова патентована система е гарантирала почистването на крайната част на хидравличната верига, създавайки в същото време във вътрешността на ""торбичката"" (“pouch”) – космическата ""чашка” - една малка разликата в налягането, разработена специално за да извлече изцяло аромата на кафето еспресо в момента, в който се поставя сламката в самата ""торбичка"".

Същата, изработена от прозрачен материал, е позволила прякото наблюдение на каймака, позволявайки по този начин да се извърши експеримент за динамиката на флуидите и да се проследи поведението на течностите при високо налягане и висока температура в космическа среда.

Dalla parte dei Difensori della Terra 2014-2015 Dalla parte dei Difensori della Terra

 

Ottobre 2014. In occasione del Salone del Gusto e Terra Madre, viene presentato “The Earth Defenders”, il Calendario Lavazza 2015 realizzato in collaborazione con Slow Food e firmato dal fotografo Steve McCurry, che in 12 scatti immortala storie di quotidiano eroismo: quelle di donne e uomini africani che ogni giorno con coraggio, orgoglio e duro lavoro difendono antiche tradizioni alimentari e coltivano il riscatto di un continente attraverso progetti di agricoltura sostenibile. A sostegno di eroi come questi, per la prima volta il Calendario Lavazza viene messo in vendita in edizione limitata per finanziare il progetto “10.000 orti in Africa”, nato con l’obiettivo di garantire alle comunità locali cibo fresco e sano, ma anche di formare una rete di leader consapevoli del valore della propria terra e della propria cultura.

La sostenibilità diventa protagonista nel 2015, in concomitanza con l’EXPO di Milano dedicato al tema “Nutrire il Pianeta, Energia per la Vita”. Le spettacolari immagini del Calendario che celebrano i Difensori della Terra sono le icone ideali per rappresentare le attività di Lavazza e della sua Fondazione nei mesi dell’Esposizione Universale. Scelto come Caffè Ufficiale del Padiglione Italia, Lavazza porta in dote l’eccellenza del caffè e una lunga esperienza nel campo della sostenibilità e dell’innovazione. Nel Padiglione Italia offre al pubblico ¡Tierra! Intenso, il caffè 100% da coltivazione sostenibile, e alla Cascina Cuccagna di Milano fa sorgere il Lavazza Sustainability Hub, una serra didattica costruita secondo i canoni della bioarchitettura, dove presenta la prima capsula compostabile per caffè espresso italiano e dove i visitatori possono approfondire i temi legati al fine vita del prodotto e alla valorizzazione dei fondi del caffè.

“There’s more to taste” è l’invito che la campagna internazionale 2015 rivolge agli appassionati di caffè in occasione del 120° anniversario Lavazza. Lo spot, ideato dall’agenzia Young & Rubicam e diretto da Jean-Pierre Jeunet (il regista de Il favoloso mondo di Amélie), racconta con un leggero sapore di magia la storia che ha portato il fondatore Luigi Lavazza a scoprire i Paesi in cui si coltiva il caffè e a sviluppare l’arte della miscela. Narratore d’eccellenza è Sergio Castellitto, che in chiusura svela le parole che ispirarono il giovane e intraprendente Luigi Lavazza: “Nella vita c’è sempre qualcosa in più da scoprire”. La campagna “Lavazza, There’s More To Taste” si sviluppa anche su stampa e affissioni con gli scatti del fotografo argentino Ale Burset, il cui tocco magico e artistico ha dato vita a immagini inaspettate e di grande impatto visivo.

Armando Testa resta l’agenzia di riferimento per l’Italia e la Campagna Paradiso prosegue con la coppia Enrico Brignano e Tullio Solenghi. Nell’episodio “Il pranzo della domenica”, Solenghi nei panni di San Pietro invita Brignano a un appuntamento tradizionale non solo per chi sta in Paradiso ma per tutti gli Italiani. Per onorare un’occasione così importante e cara alla tradizione familiare di casa nostra, Brignano si presenta in compagnia di un caffè all’altezza della situazione: Qualità Oro Lavazza. San Pietro gradisce e invita Brignano a portare il caffè tutte le domeniche, ma nel tentativo di sottrarsi al compito Brignano si ritrova con un incarico più gravoso. Nell’episodio “Piccole cose”, in cui debutta il nuovo tema musicale composto e diretto dal premio Oscar Nicola Piovani, la coppia Solenghi-Brignano è protagonista di un gioco degli equivoci sul tema della felicità. Solo davanti a un piccolo, grande piacere quotidiano come il Caffè Lavazza Qualità Rossa, il malinteso si chiarisce ed entrambi riconoscono che la felicità è nelle piccole cose.

Nel 2015 prosegue e si rafforza il legame tra Lavazza e il grande tennis, due mondi uniti dalla passione, grazie a una partnership esclusiva con tre dei quattro tornei del Grande Slam. Dopo aver portato la pausa caffè a Wimbledon nel 2011, quest’anno l’espresso Lavazza è arrivato sui campi in terra battuta del Roland Garros e tra gli spalti degli U.S. Open, offrendo a più di 2 milioni di appassionati di tennis l’autentico espresso italiano nella sua versione più sportiva, pensata per chi vuole godersi il rito di un buon caffè senza perdere neanche un colpo sul campo di gioco.

A conferma della particolare attenzione che Lavazza ha da sempre nei confronti dell’arte e della comunicazione visiva, l’azienda ha offerto il proprio sostegno per la realizzazione della prima retrospettiva monografica dedicata ad Alberto Burri presso il Guggenheim di New York, “The Trauma of Painting” in mostra da ottobre 2015 a gennaio 2016.

 

 

A Coffee in the Garden of Eden 2013-2014 A Coffee in the Garden of Eden

October 2013. Inspiring Chefs, the 2014 Lavazza Calendar, is unveiled: a landmark for lovers of fine art photography which, thanks to the famous portrait photographer chosen for this edition — Martin Schoeller — turns the spotlight on to the chefs, the people who make inspiration their mantra in the kitchen. Lavazza dedicates the whole of 2014 to these masters of culinary arts through a Calendar unveiled in Milan, at the presence of Italian and international journalists. The Magnificent Seven are Ferran Adrià, his brother Albert, Michel Bras, Massimo Bottura, Antonino Cannavacciuolo, Carlo Cracco and Davide Oldani. They are chefs and innovators who have all been won over by Lavazza coffee and have been reinterpreting it through their original creations for years.

“From Italy with passion” is the international campaign dedicated to Lavazza A Modo Mio. The commercial shows the story of an Italian barista who, whenever hearing a Lavazza A Modo Mio coffeemaker being switched on, sets off, with a tray and a cup in his hands, from the café at San Tommaso 10, in Turin (Italy), where Lavazza’s story began in 1895. The barista then walks through various Italian cities, gathering the experiences, smiles and flavours typical of the Bel Paese, until he virtually delivers all these values to any house around the world. “From Italy with Passion” adverts have been broadcast on TV and online, and have appeared in the press, on posters and billboards.

The adventures of Lavazza Paradiso continue in 2014, with one important change. The “Giardini dell’Eden (Gardens of Eden) episode marks the return of a great character: Tullio Solenghi, the original ‘tenant’ of the heaven in the first Lavazza Paradiso campaign, takes on the role of St. Peter. His experience, dry humour and panache continue the tradition of Riccardo Garrone, the role’s previous star, to whom Lavazza extends its heartfelt thanks for the professionalism and passion with which he contributed to the Paradiso Campaign’s success. Previously, in the “Incantesimo Italiano” (Italian spell) episode aired in March 2014, Brignano made the audience laugh with a magical coffeepot and Lavazza Qualità Rossa.

For Lavazza, the Salone del Gusto and Terra Madre 2014 provide the opportunity to reiterate the company’s commitment to Africa and its support to environmental sustainability with a continued focus on quality. It represents the first step in the path leading Lavazza to the great Milan Expo event alongside Slow Food, thanks to a partnership which started with the very first Salone del Gusto in 1996. Visitors at the 2014 edition are immersed in the world of aromas and images created by architect Fabio Novembre and his studio, enjoying the conviviality of the coffee break ritual. This was a foretaste of Lavazza’s participation in EXPO 2015, which will revolve around the theme “Feeding the Planet, Energy for Life” and where it will be the official coffee served in the Italian Pavilion.

In 2014, Lavazza’s presence at Wimbledon continue to receive compelling support from effective communications with to the images created by Canadian Joey L., which greet Londoners in outdoor areas of the city during the tournament. The campaign features officials and honorary stewards portrayed with an espresso cup during breaks: a distinctive portrayal focused on values of shared community, authenticity, heritage and a century of experience that Lavazza and Wimbledon have in common.

The Sarete più famosi (You’ll be more famous) campaign, dedicated to café professionals and published online on the sector’s main magazines, presents the new Lavazza Professional proposal for baristas and Ho.Re.Ca. professionals.

Lavazza: A Worldwide Italian Good Morning 2012-2013 Lavazza: A Worldwide Italian Good Morning

In 2012, Lavazza confirms its collaboration with great chefs for top gastronomy projects: at the Milan Fuorisalone Lavazza Experience stand, the three renowned Italian chefs Massimo Bottura, Antonino Cannavacciuolo and Davide Oldani present the Web videos they each star in, recounting three different, very personal approaches to the A Modo Mio blends. The “Conversations on Flavour and Design Around a Cup of Coffee" event sees the three masters of Italian cuisine recounting how the search for quality and authentic taste drives their creative breaks: a way to surprise and be surprised, draw on the origins of ingredients and the soil, appreciate one’s own roots and discover the wonders of the world, working with passion and rigour. Each chef confirms that everything stems from an “A Modo Mio” creative break, lived differently.

There is no better way of waking up and saying ‘good morning’ than with a quality Italian Lavazza coffee. And not just in Italy. Since September 2013, the passion for coffee and Italian excellence has also reached American homes with a new range of blends. “Buongiorno America: there’s a new coffee in town” is the new advertising campaign, created by Alberto Baccari and his team and launched on major US magazines, newspapers and websites. Lavazza’s intention is bringing a typically Italian daily ritual to the United States. Therefore, the integrated advertising campaign for the launch of the new products Gran Aroma, Classico, Gran Selezione and Perfetto paraphrases the name of ABC network’s well-known programme Good Morning America, greeting an Italian-style good morning to some of the biggest cities in the United States: “Buongiorno New York”, “Buongiorno Chicago”, “Buongiorno San Francisco”, to name but a few.

Also in 2013, for the third year running, Lavazza is the official coffee at Wimbledon. The New Tradition is the tagline of Lavazza’s outdoor advertising campaign which greets Londoners in the city’s famous Tube stations during the tournament. The campaign features the iconic faces of Wimbledon — the officials and honorary stewards — portrayed by the Canadian photographer Joey L. during their breaks from the daily pace of the tournament. Lavazza also launches the “Create your New Tradition” contest dedicated to the English residents and organised into two stages. Users have been invited to vote for the best Lavazza speciality in combination with a British tradition. Prizes include more than 350 iTunes cards and 100 Lavazza A Modo Mio Wimbledon Limited Edition coffeemakers. The theatrical presence and dry humour of Enrico Brignano continue to drive the Paradiso Campaign. Lavazza Qualità Rossa is the perfect blend in the Ritorno a casa (Back home) commercial, which reawakens happy memories. Lavazza A Modo Mio accompanies a passionate declaration under the stars in the Sposami (Marry me) commercial, whilst we discover that Lavazza Qualità Oro is Luigi Lavazza’s original blend in the Ricetta segreta (Secret recipe) commercial.

Първите 20 години на календара, първите 150 години в Италия. 2011-2012 Първите 20 години на календара, първите 150 години от Италия.

Lavazza е обичайно лице на честванията на 150 години от Съединението на Италия. Единственото официално кафе на събитията Esperienza Italia 150 беше Lavazza, сервирано в специална възпоменателна чаша в червено, бяло и зелено, проектирана от Lavazza по този повод. Всички седем изложби, включени в тържествата бяха спонсорирани от Lavazza, включително забележителния принос на Леонардо да Винчи, изложбата "Леонардо: Геният, митът".

2011 също беше годината, в която календара Lavazza отпразнува своята 20-годишнина. Annie Leibovitz, Helmut Newton, Ellen von Unwerth, Ferdinando Scianna, Albert Watson, David LaChapelle, Jean-Baptiste Mondino и Eugenio Recuenco са някои от най-великите фотографи, които са работили заедно с марката: Lavazza отдадоха почит към тях с мултимедиен проект "Con ТЕ partirò" (изложба в триенале в Милано, цифрова кампания и фотографска монография), за да отпразнуват старта на двадесетия Календар през октомври 2011.

За повода, Lavazza стартира фото- проучваща инициатива за откриване на талантливи фотографи, които да интерпретират темите, които са отбелязани на събитието: Пътувания и съблазън. Процесът на подбор бе поверен на добре познатия дизайнер Fabio Novembre.

През пролетта, Lavazza се завръща на изложбата в Salone del Mobile в Милано, за да партнира на известното списание за интериорен дизайн "Interni": На изложението "Mutant Architecture", проведено в Милано Università Statale, истинско италианско еспресо се предлага на всички посетители. Компанията също така си сътрудничи с архитект Lorenzo Palmer на инсталацията "Lavazza Piazza Italiana".

A Modo Mio отива в Холивуд: последната еспресо машина е включена във филма на Paolo Sorrentino’ "This Must Be The Place", заедно с носителя на Оскар Шон Пен.

2011 е и годината, в която Lavazza стана официален доставчик на Уимбълдънтурнира. Най-после, играчите и зрителите имаха възможност да се насладят на истинско италианско еспресо.
Партньорството започна с и се поддържа от интегрирана рекламна кампания, създадена в сътрудничество с:

  • Armando Testa (които са проектирали и произведели логото на Lavazza и Уимбълдън, посветено на кампанията и stop motion animation)
  • LBI Group Милано(дигитален маркетинг- minisite и мобилното приложение We are the Queue)
  • Promoconvention (управление на съдействие за видеото на събитието)


Рекламната кампания на Lavazza 2011 на международно ниво очертава света на изисканата кухня: две безспорни звезди от калибъра на Ferran Adrià и Antonino Cannavacciuolo, две различни визии за храна -основополагащо новаторство и стриктното спазване на традицията - бяха хармонично съгласувани с аромата на Lavazza.

2012

Кампанията на Paradiso е актуализирана още веднъж приветстваEnrico Brignano в своя небесен пейзаж. Това е първата поява на звездата като посланик на продукт в телевизионна реклама.
Brignano, при особено висока точка в кариерата си, допринася докосване на новост, което е необходимо, за да продължи естественото развитие на най-дългата и най-любима телевизионна кампания на Италия.

Кампанията Paradiso отпразнува 15-тия си рожден ден 2009-2010 г. Кампанията Paradiso празнува своя 15-ти рожден ден с дизайнерска колекция

 

 

2009
5 години след стартирането на проекта ¡Tierra!, Lavazza поднови своето сътрудничество с известния фотограф Steve McCurry. Три ексклузивни снимки, взети от един и същ проект, документиращи продължаващия ангажимент на Lavazza към околната среда и културна устойчивост, са били пуснати в шоу в личната му изложба в Palazzo della Ragione, Милано.

A Modo Mio е повече, отколкото просто нова еспресо система за дома: също така е новаторска концепция, която стимулира креативността на творци и на дизайнери. Известният карикатурист Giorgio Forattini е един такъв художник, който се съгласи да се изработи нова визия за A Modo Mio: Резултатът е "Un caffè A Modo Mio", осем скици за осем стикера, които са изложени на 2 юли 2009 г. в Palazzo Reale, Милано.

Milan Fuori Salone, поддържан по време на Salone del Mobile, е домакин на събитието “Lavazza дизайн на Paradiso”: 10 талантливи италиански дизайнера интерпретират иконите на “Heaven” от Lavazza, почитайки една от най-продължително показваните телевизионни рекламни кампании в Италия.

На “Identità Golose 2009”, Lavazza представя Espoon, перфорирана кафена лъжичка проектирана от готвач Davide Oldani, произведена от Обучителния център на Lavazza. Този невероятно прост, но ефективен прибор е разработен специално да разбърква захар без разпръскване на топлината на кафето, както и за запазване на каймака непокътнат.

2010
15-тата годишнина на кампанията Paradiso: повече от 60 епизода с участието на изключителни знаменити посланици превърнали прост търговски в случай непропускано събитие за милиони телевизионни зрители. Според Giuseppe Lavazza, заместник-председател на Lavazza Group, "Нашата Heaven е повече от една кампания: това е концепция, която е скъпа за всички нас, като основна част от имиджа нанашата марка.”

Гледайте телевизионни реклами Lavazza .

2010 Lavazza календарът, изобразяващ фотографии от Miles Aldridge, под творческото ръководство на Armando Testa.

Lavazza се върна в Fuori Salone на Milan Salone del Mobile с изложението “Машинен дизайн”, и книга със същото име, редактирана от Virginio Briatore. Историята на изкуството на Lavazza за направата на собствено еспресо поглежда назад през три поколенияна машини за домашно кафе от 1989 г. насам.

Design e alta gastronomia. 2008 г. Дизайн и изискана кухня



A Modo Mio
също пристигна в Рая. Paolo Bonolis и Luca Laurenti представиха новата еспресо система в различни епизоди от тази допълнително удължена серия.

Гледайте телевизионните Lavazza реклами. Календарът за 2008 г. на Lavazza и кампанията, показваща фотографии от Finlay MacKay.

Lavazza стартира конкурса “Un caffè con Carmencita”, свързан с легендарната кафеварка Carmencita. Проектирана през 1979 от Marco Zanuso за Lavazza, любимата италианска кафеварка получи нова визия по случая.

Конкурсът продължи една година, с цел намиране на дизайн за новия пакет. Той беше подкрепен от пълен спектър от рекламни инициативи.




Lavazza събра заедно книга-манифест, която празнува страстта на Lavazza към дизайна, чрез иконите на компанията. Тя беше редактирана от Virginio Briatore и разказва историята на това как компанията се превърна във "фабрика на съвременен стил": не само произвеждат продукти, но и всички споменати идеи, послания и начин на живот. За да научите повече, посетете специализирана секция.

2008 също беше годината и на друг публикуван проект: “Caffè in cucina”, публикувана от Gribaudo Editore. Книгата трансформира кафето в звезда на кухнята и е резултат от страстта на Lavazza към експериментирането и впускането в нови области на вкуса. В него са включени рецепти от 24 международно известни италиански готвачи, с предговор от Ferran Adrià.

Чист стил и социална отговорност: две страни на една и съща монета. 2003-2007 г. Чист стил и социална отговорност: две страни на една и съща монета.

 

 

2003-07
Синергията между международната кампания и календара продължиха. Рекламите и плакатите на Lavazza, представляващи все по-добре дефинирания, отличителен стил на Lavazza, бяха взети от 2003, 2004, 2005, 2006 and 2007 календари със снимки от фотографите Jean-Baptiste Mondino, Le Gouès, Erwin Olaf, Ellen von Unwerth and Eugenio Recuenco.

2004
Фондацията Lavazza стартира ¡Tierra!:

  • проект за устойчивост, целящ социално развитие и икономически растеж на общностите на дребномащабни кафе-производители. Стартиран в Хондурас, Колумбия и Перу, проектът вече продължава в Бразилия, Индия и Танзания;
  • репортаж със снимки от Steve McCurry
  • нова премиум coffee blend

Lavazza представи проекта ¡Tierra! в Salone del Gusto.
Дуото Bonolis / Laurenti продължи да се представя отлично в кампанията Paradiso , в която има нови участници и нови приключения: един уникален сериал.
 

2005
Завръщането на Carmencita! Най-типичният символ на историята на рекламата на Lavazza и звездата на Carosello през 1964-1975 г, Carmencita се завръща на малкия екран с култов сериал от 12 епизода. Неконформист, ироничен, пълен с индивидуалност и чувство за хумор, това беше оригинален и ефективен начин за представяне на марката, като нетърговският контекст в направи още по-ценена. Сериалът също подкрепи стартирането на кафето Carmencita.
Вижте някои забавни клипове от сериала.

2005-06
Кампанията Paradiso представи серия нови ситуации за двете „божествени” звезди, които зарадваха феновете си с безкрайна серия от шеги.
Гледайте рекламите на Lavazza TV.

Lavazza, жизненост и жизнерадост чрез кафето 2000-2002 г. Lavazza, жизненост и жизнерадост чрез кафето

2000
Все по-активно в областта на международната реклама, Lavazza се сега насочването по-широка публика с разнообразна гама от навиците на потребителите. Резултатът беше концепцията за кампанията 2000: "Вземете най-доброто от живота с Lavazza, италианското кафе". Календарът за 2000 на Lavazza представен от фотографии наElliott Erwitt.

2001
Календарът за 2001 на Lavazza представен от фотографии на Martine Franck иRichard Kalvar.

2002
Радикална повратна точка за международния имидж на Lavazza, тъй като тя се впуска в буен, трансгресивен стил. За първи път, международната кампания и календара са базирани на една и съща стратегия и са поверени на един и същ фотограф, David LaChapelle.

Календарът за2002 е публикуван цвeтen за първи път и включва картини, създадени специално за кампании в пресата. Живиte, динамични снимки, въплътени в духа на Lavazza, с призива "Изразете себе си", който превръща концепцията за еспресо - особено в чужбина - в начина на живот. В Италия, телевизионната кампания Paradiso продължава с Paolo Bonolis и Luca Laurenti заменили Tullio Solenghi. Преживяването на зрителите също е подобрено и обогатено от серия интернет базирани интерактивни игри.

Кампанията Paradiso, глобалната европейска кампания и “Segno Lavazza” 1995-1999 г. Кампанията Paradiso, глобалната европейска кампания и “Segno Lavazza”

1995
Без кафето Вие, дори не бихте могли да сте щастливи в Рая. Това е основната идея зад новата кампания Paradiso, блестяща с Tullio Solenghi и Riccardo Garrone като St Peter. Включени директори Gabriele Salvatores и Alessandro D'Alatri. Гледайте телевизионните рекламина Lavazza.
Lavazza продължава своя ангажимент към международното рекламиране:
- Във Франция с кампанията на плакат "Bel Canto".
- В Германия, с кампания “Wie in Italien” (като Италия) с участието на звездата на календара от 1995 г., Maria Grazia Cucinotta.

1995-1999
Стартиране на първата общоевропейска кампания Lavazza, въз основа на общите ценности на кафето и марката (Lavazza е "малка глътка Италия"). Кампанията включва 2 телевизионни реклами и 4 реклами в пресата. Календарът за 1995 на Lavazzа представя фотографии от Ellen von Unwerth.

1996-1997
Новата кампания, посветена на барове и кафенета отново установява лидерството на Lavazza в сектора на хотелиерството и ресторантьорството. Финалът на "Lavazza изважда гения в теб" събира различни аспекти (качество, опит и обучение), представени от "гениален" барист, символизираща случайната среща на отношенията между компанията и нейните клиенти. Календарът за 1996 на Lavazza представя фотографии отFerdinando Scianna.

1997-1999
През тази година бе дадено началото на "Segno Lavazza", пълна гама от аксесоари и мебели за барове и кафенета, включително чаши и табели, на базата на стилизираната буква "А" от логото на Lavazza. Проектът има за цел да консолидира идентичността на марката и повишаване на нейната видимост в промишлеността на хотелиерството и ресторантьорството, чрез награждаване на професионализма на баристи и подобряване на преживяването на клиентите. Календарът за 1997 на Lavazza представя фотографии отAlbert Watson.

1998
Тази година за първи път, кампанията в пресата за система Lavazza Espresso Point е адресирана директно към тези, които пият кафе по време на работа: "Голямото еспресо за малки среди". Календарът за 1998 на Lavazzaпредставя фотографии отMarino Parisotto.

1999
Календарът за 1999 на Lavazza представя фотографии отMagnum Photos.

Пристигане на календарите, нови посланици на продуктите и международни кампании. 1993-1994 г. Пристигане на календарите, нови посланици на продуктите и международни кампании.



1993

Lavazza открива престижната традиция на дизайнерски календари. През1993 и1994, компанията призовава услугите на майстор фотограф Helmut Newton.

1993-94
След 17 години, Lavazza променя своята рекламна стратегия, отказвайки се от кампанията Manfredi. Четирима представители на продукти бяха избрани, за да се избегне директната "конфронтация": Luciano Pavarotti, Monica Vitti, Giorgio Forattini и Bud Spencer. Гледайте Lavazza телевизионни реклами.


Международно, Lavazza разви различни телевизионни кампанииза всяка държава, с цел повишаване на разширяването и осведомеността, отново придружени от концепцията за италианския стил:

  • Германия1993-94 “Душа на еспресото”.
  • Швейцария 1993-94 “L'Italiano vero”.
  • Франция (1994): адаптация на италианската рекламна кампания на Lavazza представена от Luciano Pavarotti и Monica Vitti.
  • Обединено кралство (1994): “The Italian expression for coffee”.

За пазара далеч от дома кампанията "Sorriso" беше развита за пресата и радиото, целящи основната публика и също така персонала на бар: “sorriso” (усмивка) се разпространява сред клиентите на бара, благодарение на професионално направено еспресо и сред барманите, благодарение на качеството, обслужването и професионалната подкрепа, предлагани от Lavazza.

Нови продукти, нови опаковки и нов характеристики. 1978-1992 Нови продукти, нови опаковки и нов характеристики.



1981-86
Първата кампания специфично целяща барове и кафенета беше публикувана в ежедневни вестници и търговска преса. Целта на кампанията беше да създаде изображение на "Lavazza Bar" чрез популяризиране ролята на бариста ("Lavazza, за всеки барист в Италия").

1986
Тази година по повод откриването на кампанията на Locali Storici, която разработи образа на Lavazza Bar чрез свързването му с важността на кафето като исторически и културен актив.

1982-92
През този период първите международни рекламни кампании на Lavazza бяха стартирани в пресата и по телевизията. Лозунгът непосредствено се комбинира с италианския стил и еспресо кафето, представяйки Lavazza на международната сцена като любимото кафе на Италия.


1983-93
Кампанията Manfredi развива през годините постепенното въвеждане на нови идеи и нови герои.

1986-89
Продуктът на Crema e Gusto е стартиран, представян както винаги от Nino Manfredi, с нова фраза: “Crema e Gusto. Всяко време е правилното време”. Lavazza сега става лидер на пазара в Италия.

1988
Lavazza Club, “кафе в черна вратовръзка”, беше стартирано за високия сегмент на пазара: изключителен и усъвършенствано, като се започне с името. За пореден път, продуктът се включи в кампанията Manfredi. Гледайте телевизионните реклами на Lavazza наКампания Manfredi.

La campagna Manfredi. 1997 г. Кампанията Manfredi

Lavazza промени своята рекламна стратегия, за да затвърди марката чрез нов формат на телевизионна кампания, прибавяйки влиянието на посланиците на марката в подкрепа на описанието: Nino Manfredi, много обичана личност и знаменитост в най-добрия смисъл на думата. Manfrediе е олицетворение на Lavazza кафе до 1993 г..

Кампанията е новаторска: използва се за всички продуктови линии през годините, понеже отговаря на целта за фокусиране на вниманието върху марката, докато все още се говори за кафе.
Лозунгите на кампанията станаха общ език, благодарение на печелившите линии:

  • Кафето е удоволствие и ако не е добро кафе, какво е удоволствието?
  • "Кафе Lavazza, колкото повече отива надолу, толкова повече Ви зарежда!"


Телевизионните реклами Lavazza бяха подкрепени от преса, радио и кино кампании.
Гледайте телевизионни реклами на Lavazza TV в кампанията Manfredi.

Ясна, конкретна реклама 1970-1976 г. Ясна, конкретна реклама


1970
Сега рекламата е станала по-конкретна и демонстративна, фокусирайки се върху продуктите, качеството, удобството и лекотата на използване.

1973-76
Нови продукти и специфични кампанни бяха стратирани (Qualità Oro, Rossa, Blu, Argento, Caffè Espresso във филтри, Grandi Auguri и Paulista).
Появата на икономическата криза, растящите цени и тенденцията за конкурентност към "правене на съкращения" на продукта даде на Lavazza идеята за основаване на рекламата й върху прозрачността.
Гледайте Caballero и Carmencita Lavazza TV рекламите.

Paulista, каква кампания! 1959-1969 г. Paulista, каква кампания!



1959-1960 г.

Lavazza експериментира с изображението на силна марка, независимо от логото на компанията за първи път с Paulista кафе, мляно и пакетирано във вакуумни кутии.

1961-1970
Стартира Qualità Oro, “кафето за големи поводи" и Dek, “безкофеиново, но вкусно”: нови марки за нови пазари.

1962
Paulista се превръща в основна характеристика на поредица от комични-музикални реклами в кино стил, направени с анимационна техниката спираща дъха.

1964
Paulista прави първата си поява на Carosello с карикатурите, които вече са били пуснати на кино. Caballero Misterioso и Carmencita, със своите рими и комичен испански, веднага стават известниимена: приключенията продължават до 1975 г..

Гледайте Caballero и Carmencita Lavazza телевизионни реклами.

От следвоенния период до Carosello 1946-1958 г. От следвоенния период до Carosello



1946

Братята Lavazza стартираха първото марково кафе. Първото лого на Lavazza беше създадено.

1949
Първата маркетинг дейност беше решението за продажба на смеси Lavazza предварително опаковани в торбички, брандирани с логото на Lavazza, с цел рекламиране имиджа на марката директно. Това беше важно нововъведение, по време, когато кафето все още се продава в насипно състояние.

1950
Лозунгът на първата Lavazza кампания беше "Miscela Lavazza... Paradiso in tazza” (“Lavazza… Рай в чаша”).

1958
Когато телевизията бе представен за първи път в Италия, рекламното шоу Carosello е най-популярната програма. Lavazza прави своя марка, разбира се, с една дълга поредица от запомнящи се телевизионни реклами. Така започна историческото сътрудничество със студиото Testa.